wat het experiment mij leerde

het is nu ongeveer zo’n 46 dagen geleden dat ik aan dit experiment begon en ik moet zeggen dat ik het zalig vond. 46 dagen zonder sociale media, 46 dagen écht leven, zonder invloed.

in het begin had ik vooral het gevoel dat ik meer tijd had om dingen te doen; om je even te vervelen, om rond te hangen, om te lezen, om in de tuin te werken….

roddels en nieuwtjes vernam ik niet meer via sociale media, maar via de krant en van vriendinnen. zoals ik al zei, het is echt leven zonder sociale media. en je went er gelukkig snel aan.

maar het eist ook zijn nadelen: zo stoor je je veel sneller aan mensen die ‘even’ hun Facebook of Instagram checken. op zulke momenten snap je dan niet waarom mensen dat willen doen, terwijl je een paar maanden geleden ook zo afhankelijk was van deze apps.

raad ik dit experiment aan jullie aan? ten sterkste.

en om af te sluiten wil ik jullie nog waarschuwen om – als jullie Snapchat, Instagram en Facebook weer downloaden – dat jullie er niet als een bezetene weer op vliegen. want daar was ik echt bang voor. snapchat is voor mij nu defintief verwijderd.

Leave a Reply

