de ultieme examentips

waaa de examens staan weer voor de deur en ik ben eigenlijk écht blij. ik vind examens persoonlijk heel relaxed, als je vroeg genoeg op voorhand begint…

voor de mensen die er wat tegenop zien: hier zijn enkele tips!

maak een haalbare planning: 

dus niet te ambitieus. denk na: hoeveel tijd heb ik nodig voor dit vak, hoeveel uren kan ik die dag studeren? maak hem dan ook weer niet te soft, zorg ervoor dat je niet elke dag nog iets bij je planning moet zetten omdat het vak er niet opstaat.

eet noten, banaan, vis, kauwgom(pepermunt):

 noten – en om precies te zijn walnoten, amandelen en hazelnoten – zijn goed voor het Groep banaan. waterverf het schilderen op witte achtergrond.brein. deze zorgen voor een verbeterd geheugen. banaan is goed tegen stress en vette vis en zalm zorgen voor het verbeteren van de basisfuncties van je hersenen. kauwgom eten tijdens het studeren zorgt er dan weer voor dat je je beter kunt concentreren. (zelf heb ik het al eens uitgetest, maar ik was afgeleid door het feit dat je met kauwgom bellen kunt blazen…)

sport: 

door vier uren na het studeren een inspanning te leveren, kun je leerstof beter Runner Paintings Runner sports athlete artonthouden

nog even de clichés: 

wees rustig (ik begrijp dat dit voor sommigen moeilijk is), geloof in jezelf, slaap genoeg, geen gsm tijdens het studeren, neem voldoende pauzes…..

hebben jullie zelf nog tips voor de examens? let me know

toitoitoi

Leave a Reply

